simple is beautiful
KIRAFASHION: Who is feeling the economic crisis effects?
2 ... 2 ...

Monday, October 27, 2008

Who is feeling the economic crisis effects?

Over a month, after starting this economic crisis, I am wondering how it is affecting the fashion world. In an interview, the sociologist Gilles Lipovetsky, from France, said that the crisis are not affecting the luxury fashion business. According to him, who are rich are not stop buying for nothing. However, who are not so rich will stop buying for a while. Well, I don´t know if he is right or wrong. I guess, the crisis are, for sure, not good for rich people and also it is not good for not so rich people. And everybody is feeling the crisis effects. Then, I really wish everything calms down soon, because this is not good for everybody, rich or not.

Después de un mes de la crisis económica, me pregunto cómo esto está afectando el mundo de la moda. En una entrevista, el sociólogo, Gilles Lipovetsky, de Francia, dijo que la crisis económica no afecta el mercado de lujo. Según él, que es rico no deja de comprar. Pero, sin embargo, las personas que no son ricas ya no compran mucho. Bueno, no sé si él está cierto o no. Veo que la crisis no es buena para los que son ricos y también para los que no los son. Y creo que todos sienten los efectos de la crisis. Por lo tanto, gustaría que la crisis se cerrase pronto, porque no es bueno para nadie, ricos o no.

Depois de um mês dessa crise econômica, estou pensando como isto está afetando o mundo da moda. Numa entrevista, o sociólogo, Gilles Lipovetsky, da França, disse que a crise econômica não está afetando o mercado de luxo. De acordo com ele, quem é rico não está deixando de comprar por nada. No entanto, quem não é rico vai deixar de comprar por um tempo. Bem, eu não sei se ele está certo ou errado. Eu vejo, que a crise, certamente, não é boa para quem é rico e para quem não é. E todos estão sentindo os efeitos de crise. Então, eu realmente gostaria que tudo se acalmasse, porque a crise não é boa para ninguém, rico ou não.

0 comments:

Post a Comment